Tjedna kolumna

Dijastaza m. rectus abdominisa

Dijastaza m. rectus abdominisa
Objavljeno: 01.09.2015 u 12:56

Trudnoća se s pravim razlogom naziva „drugo stanje“ jer dovodi do raznih promjena u tijelu žene.

Iz mjeseca u mjesec dolazi do rasta maternice i ploda, povećava se trbuh, pa tako dolazi do opterećenja na mišiće prednjeg trbušnog zida koji se rastežu. Rastezanje ravnih trbušnih mišića dovodi do razmaka između njih , pa tako govorimo o dijastazi ravnih trbušnih mišića tj. dijastazi mm. rectusa abdominisa. Središnja linija vezivnog tkiva koja spaja trbušne mišiće naziva se linea alba i upravo na njoj dolazi do dijastaze.

Dijastaza je češća kod žena koje su imale više trudnoća, kod blizanačkih trudnoća, ili nakon carskog reza,  ali često ostaje prisutna i nakon poroda, pa osim što je zdravstveni problem, predstavlja i veliki estetski problem. Žene koje su rodile često mjesecima nakon poroda opisuju da im je  trbuh izbočen kao lopta i  imaju osjećaj da izgledaju kao da su opet trudne.

Dijastaza može dovesti do bolova u trbuhu, zdjelici i lumbalnom dijelu leđa, do spuštanja organa, problema sa mokrenjem (urogenitalna disfunkcija), te do pojave pupčane kile (hernia umbilicalis) .

Samotestiranje trbušnih mišića lako možete provesti i sami.  Zauzmite ležeći položaj na leđima i savijte noge u koljenima i kukovima. Stopala i glavu ostavite ispružene na podlozi. Jagodice prstiju jedne ruke položite na središnju liniju iznad pupka i dok pritišćete odižete glavu od podloge. Test je pozitivan ukoliko vam u udubljenje stane više od dva prsta ili ako se na mjestu gdje su prsti pojavljuje izbočina poput kupole. Normalna dijastaza iznosi 2 cm , dok patološka dijastaza prelazi 2,5  cm.

 

 

Problem dijastaze može se riješiti ciljanim vježbanjem i pravilnim jačanjem trbušne muskulature. Cilj je ojačati poprečni trbušni mišić, m. transversus abdominis, poštediti ravne trbušne mišiće i pravilno aktivirati kose trbušne mišiće , mm. oblique externi et interni.  Vježbe disanja, stabilizacije i balansa cijelog trupa također se postepeno uvode u plan i program vježbanja.

Do pogreške dolazi kada žene u trudnoći ili poslije poroda počinju vježbati samostalno misleći da će izvođenjem raznih trbušnjaka riješiti problem, međutim rotacije  trupa i pretjerano aktiviranje ravnih trbušnih mišića dovede do povećanja, a ne smanjenja dijastaze trbušnih mišića.

Nošenje steznika/ pojasa nakon poroda je preporučljivo ali samo u hodu i kretanju. U mirovanju pojas treba skidati. Nakon oporavka trbušnih mišića pojas treba potpuno isključiti.

Kombinacija nošenja pojasa i pravilnog vježbanja trbušnih mišića  dovesti će do najboljih rezultata kod problematike dijastaze trbušnih mišića.

« Povratak

« »